שוב: מאות משפחות אבדו את חסכונותיהם

    אברהם זילבר 1 Comment on שוב: מאות משפחות אבדו את חסכונותיהם
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא לומדים לקח: בריטואל כמעט קבוע מדי כמה חודשים עדים כולנו לתופעה מחרידה של מאות משפחות הנופלות שולל אחר "השקעה מבטיחה" שמתבררת כעורבא פרח.

    הסיפור שמסעיר את בני ברק מספר על חברה לנכיון צ'קים שבראשה עמד חלפן כספים חרדי מוכר מב"ב שעומדת בפני פשיטת רגל, עקב קשיים כלכליים אליה נקלעה.

    במהלך השנים האחרונות השקיעו חלפנים רבים ובעלי ציינג'ים ואברכים בעלי משפחות את כספם אצל אותו אדם כשמדי פעם היה משיב להם אותו בתוספת אחוזים מסויימים, אך בסוף השבוע כשהכל התפוצץ, הם החלו להבין בפני איזה שוקת שבורה הם עומדים.

    החשש החל כאשר בימים האחרונים החלו לחזור המחאות בסכום כולל של עשרות מליונים, כאשר ניסו לבדוק אותם אברכים או ציינג'ים הקשורים לאותו חלפן, התברר להם בתדהמה שהם נפלו שוב בעוקץ אדיר וכי שמו את כספם על קרן הצבי.

    עסקנים חרדיים המעורים בפרטי הפרשה אומרים כי: "שוב מתברר שאנשים מתפתים לחשוב שהנה הגיע המושיע והם יכולים לשבת על מי מנוחות ולעשות כסף קל, בלי לדבר על איסורי התורה הכרוכים בריביות הללו, אך אז כשהפיצוץ מגיע, הם קורסים כלכלית ומשפחותיהם נקלעות לחובות אדירים בשל שטות של רגע."

    השמועות שהתרוצצו ברחוב החרדי סיפרו שאותו חלפן ברח לחו"ל והשאיר את הכל מאחור, אך הדבר התברר כלא נכון והחייב אף החל להוציא הודעות ללקוחות וטילפן לאחדים מהם, בניסיון להרגיע את הרוחות ולבדוק מה ניתן להציל אם בכלל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא מבין
      היכן איסור ריבית?? הרי מובר באברכים (או שמא סתם שבבניקי״ם) ?…
      כעת תאמרו בטח- הם צדיקים ועושים פרוזבול-..(חה חה חה) שטויות
      כי הרי הם לא קונים בשנת שמיטה תוצרת בהיתר מכירה… אסור , חייבים להחמיר !
      עד שזה מגיע להם לכסף!!!
      עצוב לי מאוד
      יהודי דתי ציוני